BIAŁY ELF - Księga I Elegii o Nieśmiertelnym
Bohaterowie:
Estalavanes - biały elf, uczeń Maga.
Luiza - człowiek, córka opiekunów z Cichobrzegu.
Derek - człowiek, syn opiekunów z Cichobrzegu.
Mag - człowiek, doradca przywódcy Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Velren - imperialny elf, najemny tropiciel szkolony na agenta.
Lydrian - człowiek, najemny wojownik specjalizujący się w ochronie.
Colonell - człowiek, tropiciel Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Elurielle - człowiek, kapłanka w służbie Sarvatesa.
Obserwator - humanoid, sługa Pana.
Pan - humanoid o niezrównanej sile.
Złowieszczy Niedźwiedź - człowiek, przywódca Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Travis Arnelt - człowiek, sztukmistrz magii użytkowej, mistrz alchemiczny.
Miejsca:
Cichobrzeg - niewielkie miasteczko na zachodnim wybrzeżu Estarionu.
Estarion - ludzka kraina rządzona przez monarchę.
Estalavanes - biały elf, uczeń Maga.
Luiza - człowiek, córka opiekunów z Cichobrzegu.
Derek - człowiek, syn opiekunów z Cichobrzegu.
Mag - człowiek, doradca przywódcy Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Velren - imperialny elf, najemny tropiciel szkolony na agenta.
Lydrian - człowiek, najemny wojownik specjalizujący się w ochronie.
Colonell - człowiek, tropiciel Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Elurielle - człowiek, kapłanka w służbie Sarvatesa.
Obserwator - humanoid, sługa Pana.
Pan - humanoid o niezrównanej sile.
Złowieszczy Niedźwiedź - człowiek, przywódca Kompanii Najemnej Niedźwiedzi.
Travis Arnelt - człowiek, sztukmistrz magii użytkowej, mistrz alchemiczny.
Miejsca:
Cichobrzeg - niewielkie miasteczko na zachodnim wybrzeżu Estarionu.
Estarion - ludzka kraina rządzona przez monarchę.
Khaldun - świat.
Aneil’Aranth - stolica Estarionu, a zarazem centralny ośrodek Zakonu Paladynów.
Organizacje:
Kompania Najemna Niedźwiedzi - najlepsza w Estarionie organizacja najemna (ludzka) prowadzona pod przywództwem Złowieszczego Niedźwiedzia.
Zakon Paladynów - zamknięta organizacja militarna będąca jednocześnie siłami zbrojnymi Estarionu. Na jej czele stoi arcypaladyn.
Aneil’Aranth - stolica Estarionu, a zarazem centralny ośrodek Zakonu Paladynów.
Organizacje:
Kompania Najemna Niedźwiedzi - najlepsza w Estarionie organizacja najemna (ludzka) prowadzona pod przywództwem Złowieszczego Niedźwiedzia.
Zakon Paladynów - zamknięta organizacja militarna będąca jednocześnie siłami zbrojnymi Estarionu. Na jej czele stoi arcypaladyn.
Terminologia:
Noclegownia - gospoda działająca od wieczora do świtu.
Wszechmocni - według wierzeń: trzynastu twórców świata i Macierzy Mocy, istoty obdarzone nieograniczoną mocą sprawczą, czczeni przez rasy zamieszkujące Khaldun.
Noclegownia - gospoda działająca od wieczora do świtu.
Wszechmocni - według wierzeń: trzynastu twórców świata i Macierzy Mocy, istoty obdarzone nieograniczoną mocą sprawczą, czczeni przez rasy zamieszkujące Khaldun.
Pozaświat - jeden ze światów równoległych, przynależny zmarłym. Według wierzeń, strzeżony przez Trzynastego Wszechmocnego.
Wtrącać trzy tarcze - miedziana tarcza jest estariońską walutą o najmniejszym nominale [grosz].
Macierz Mocy - otoka magiczna świata.
Macierz Mocy - otoka magiczna świata.
Panteon Wszechmocnych:
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- Sarvates - Wielki Anatom, ceniony przez felczerów oraz medyków nie będących użytkownikami magii (również nazywanymi kapłanami).
- -
Zapis dat w formacie estariońskim:
Przykładowo: 17d’9m’22r2t - czyli kolejno: siedemnasty dzień dziewiątego miesiąca dwudziestego drugiego roku drugiego tysiąclecia (17.09.2022).
Części składowe Macierzy Mocy - otoki magicznej Khaldunu:
- Energia magiczna - energia pozwalająca wykorzystywać moc zaklętą w ciele dotkniętym Macierzą Mocy (zasób).
- Esencja - błędnie nazywana duszą, nierozerwalnie połączona z energią magiczną. Nazwa często stosowana zamiennie z “energią magiczną”. Wyczuwalna dla smoków, poszukiwaczy oraz poprzez Macierz Mocy (czynnik). Esencja jest zapachem w mocy.
- Nurt - prądy mocy tajemnej płynące przez świat, nośniki sygnałów, przejawów oraz manifestacji magii. Smokom oraz wybitnym czaromiotom pozwalają widzieć i tworzyć obrazy użytkowników magii. Reminiscenci za jego pomocą odtwarzają wydarzenia. Nurt daje obraz w mocy.
- Splot (nurtu) - węzeł prądów mocy tajemnej, w którym kumuluje się esencja Macierzy Mocy. W takich miejscach stawiano niegdyś bastiony zwane Sanktuariami, których doglądali druidzi i zielone smoki.
- Kontrola mocy = wyczuwalność (ogólny, niepowiązany z użytkownikiem zapach) + dostrzegalność (wyraźna emanacja w nurcie).
- Źródło - nazwa określająca zewnętrzną siłę energetyczną próbującą wpłynąć na energię magiczną lub świadomość innego ciała. Tzw. osoba trzecia (trzecie źródło).
- Echo metamagiczne - niektórzy użytkownicy magii potrafią wykorzystać pozostałości własnej mocy z otoczenia, by szybciej powielić poprzednio utkane zaklęcie. Umiejętność instynktowna, niemożliwa do nauczenia się. Przynależna czarownikom. Czarodziejom tylko w przypadku złego doboru profesji (błąd podczas określania sposobu manifestacji).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz