piątek, 10 marca 2023

Siedmiu mężów Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid

Traf chciał, że akurat na tym tytule postanowiłam sprawdzić, jak działa system zamawiania książek do poszczególnych bibliotek. A że naczytałam się peanów na jej cześć, była na liście czytadeł o interesujących mnie treściach (LGBTQ+) i aktualnie miała zostać zdana dzień po złożeniu zamówienia, nie zastanawiałam się dwa razy. A powinnam.

    Wszyscy kochają Evelyn Hugo! - pozwalam sobie na najbardziej skrótowe streszczenie książki, w której nie znalazłam nic odkrywczego. Dżungla Hollywood i małostkowe małpki, z czego jedna odznacza się oszałamiającą urodą i "wielkimi cyckami", mając przy tym "zero tyłka". Te dwie cechy najczęściej charakteryzują protagonistkę zaraz przy pochwałach o jej sile i wytrwałości. Ja dostrzegłam tylko wyrachowanie. Egoizm. Dumę. Usilne próby ocieplenia jej zimnego, drańskiego wizerunku.

      Mogę zrozumieć Evelyn i motywy nią kierujące, ale nie zmieni to faktu, że nie darzę jej sympatią. Reprezentuje osobowość, z jaką nie chcę mieć nic wspólnego w życiu, jest typem człowieka pozbawionego wartości i honoru, ambitnego, egotycznego, wytykającej innym bezduszność, której sama nadużywa, nawet w stosunku do miłości swego życia. Ponadto jest niekonsekwentna, podobnie sama autorka, która nie zwróciła uwagi na niespójność treści oraz postępowania pierwszoplanowej postaci.

     Tyle dobrego, że książkę można "przelecieć", czemu sprzyjają krótkie, płytkie dialogowe rozdziały poprzetykane wycinkami z prasy i sesjami z mdłą dziennikarką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz